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本文(DIN EN ISO 11073-30200 A1-2015 Health informatics - Point-of-care medical device communication - Part 30200 Transport profile - Cable connected - Amendment 1 (ISO IEEE 11073-30200 .pdf)为本站会员(roleaisle130)主动上传,麦多课文库仅提供信息存储空间,仅对用户上传内容的表现方式做保护处理,对上载内容本身不做任何修改或编辑。 若此文所含内容侵犯了您的版权或隐私,请立即通知麦多课文库(发送邮件至master@mydoc123.com或直接QQ联系客服),我们立即给予删除!

DIN EN ISO 11073-30200 A1-2015 Health informatics - Point-of-care medical device communication - Part 30200 Transport profile - Cable connected - Amendment 1 (ISO IEEE 11073-30200 .pdf

1、Dezember 2015DEUTSCHE NORM Preisgruppe 18DIN Deutsches Institut fr Normung e. V. Jede Art der Vervielfltigung, auch auszugsweise, nur mit Genehmigung des DIN Deutsches Institut fr Normung e. V., Berlin, gestattet.ICS 35.100.40; 35.240.80!%FvV“2358351www.din.deDIN EN ISO 11073-30200/A1Medizinische In

2、formatik Kommunikation patientennaher medizinischer Gerte Teil 30200: Transportprofil Drahtgebundene bertragung nderung 1 (ISO/IEEE 1107330200:2004/Amd 1:2015);Englische Fassung EN ISO 1107330200:2005/A1:2015Health informatics Pointofcare medical device communication Part 30200: Transport profile Ca

3、ble connected Amendment 1 (ISO/IEEE 1107330200:2004/Amd 1:2015);English version EN ISO 1107330200:2005/A1:2015Informatique de sant Communication entre dispositifs mdicaux sur le site des soins Partie 30200: Profil de transport Connexion par cble Amendement 1 (ISO/IEEE 1107330200:2004/Amd 1:2015);Ver

4、sion anglaise EN ISO 1107330200:2005/A1:2015Alleinverkauf der Normen durch Beuth Verlag GmbH, 10772 Berlinnderung vonDIN EN ISO 1107330200:200611www.beuth.deGesamtumfang 4 SeitenDDIN-Normenausschuss Medizin (NAMed)5DIN EN ISO 11073-30200/A1:2015-12 2 Nationales Vorwort Dieses Dokument (EN ISO 11073-

5、30200:2005/A1:2015) wurde in der WG 2 Systems and Device Interoperability“ des Technischen Komitees ISO/TC 215 Health Informatics“ in Zusammenarbeit mit dem IEEE Institute of Electrical and Electronics Engineers“ erarbeitet und in Zusammenarbeit mit dem Technischen Komitee CEN/TC 251 Medizinische In

6、formatik“, dessen Sekretariat von NEN (Niederlande) gehalten wird, erarbeitet. Der Arbeitsausschuss NA 063-07-02 AA Interoperabilitt“ des Fachbereichs 7 Medizinische Informatik“ des DIN-Normenausschusses Medizin (NAMed) hat an der Erarbeitung mitgewirkt. Dieses Dokument enthlt unter Bercksichtigung

7、der Prsidialbeschlsse 13/1983 und 1/2004 nur die englische Originalfassung ISO/IEEE 11073-30200:2004/Adm 1:2015. Zusammenfassung Die ISO/IEEE-11073-Standardfamilie ermglicht die Datenbertragung zwischen Medizingerten und Computersystemen. Sie erlaubt die automatisierte, detaillierte Erfassung von pe

8、rsonenbezogenen Vitaldaten und Funktionsparametern durch die Verwendung von berwachungs- und Therapiegerten beispielsweise auf einer Intensivstation oder im Operationssaal, aber auch im huslichen oder privaten Umfeld. Die primren Ziele dabei sind: Bereitstellung von Plug-and-Play“-Funktionalitt und

9、Interoperabilitt mit Patienten verbundener bzw. personenbezogener Medizingerte fr Realzeitanwendungen; Vereinfachung des effizienten Austausches gemessener Vitaldaten, relevanter Kontextinformation sowie Betriebsdaten der verwendeten Medizingerte. “Realzeit” bedeutet hier, dass Daten von ggf. mehrer

10、en, verschiedenartigen Medizingerten zeitgenau erfasst und in Bruchteilen von Sekunden dargestellt oder verarbeitet werden knnen. Plug-and-Play“ bedeutet, dass Anwender lediglich die Kommunikationsverbindung zu einem Gert herstellen mssen. Automatisch, d. h. ohne menschlichen Eingriff, erfolgen dess

11、en Erkennung durch das System, die Konfiguration von Kommunikationsparametern sowie gegebenenfalls der Applikation und schlielich die Aufnahme der Datenbertragung. Diese Norm beschreibt ein IrDA-basiertes, kabelgebundenes lokales Netzwerk (LAN) fr die Verbindung von Computern und medizinische Gerten

12、 und ist geeignet neue Gertedesigns zu untersttzen, ist aber vor allem fr nderungen an Alt-Gerten gedacht. Der Begriff “Alt-Gert“ bezieht sich auf Gerte, die bereits im Einsatz in klinischen Einrichtungen sind; in der aktiven Produktion bei den Einrichtungen der medizinischen Gertehersteller oder di

13、e ber die ersten Phasen der Engineering-Entwicklung hinaus sind. In der nderung 1 wurde ein Abschnitt (4.1) zur Compliance mit anderen Standards und Normen aufgenommen, dabei wurde insbesondere ein Bezug zur Norm zum Ethernet (IEEE STD 802.3-2008) hergestellt (neuer Anhang O und Aktualisierung bezgl

14、ich 100BASE-TX). DIN EN ISO 11073-30200/A1:2015-12 3 Nationaler Anhang NA (informativ) Begriffe 3.1 Begriffe Fr die Anwendung dieses Dokuments gelten die folgenden Begriffe. Begriffe, die nicht in diesem Abschnitt definiert sind, sollten im IEEE Standards Dictionary: Glossary of Terms auch als Block

15、prfzeichenfolge bezeichnet. Die CRC wird an den bertragenen Rahmen angehngt. Beim Empfnger wird die Berechnung der CRC mglicherweise wiederholt und das Ergebnis mit dem im Signal verschlsselten Ergebnis verglichen. Syn.: Blockprfzeichenfolge 3.1.7 Gertekommunikationssteuerung (DCC) Kommunikationssch

16、nittstelle fr ein medizinisches Gert. Eine DCC darf ein Gert oder mehrere unterschiedliche Gerte untersttzen, die als eine eigenstndige Netzwerkkommunikationseinheit wirken. Ihr Zweck ist die Bereitstellung eines seriellen Punkt-zu-Punkt-Datenbermittlungsabschnittes zu einer BCC 3.1.8 elektromagneti

17、sche Vertrglichkeit (EMV) Fhigkeit eines Gertes, einer Einrichtung oder eines Systems, in seiner/ihrer elektromagnetischen Umge-bung zufriedenstellend zu funktionieren, ohne in diese Umgebung, zu der auch andere Einrichtungen geh-ren, unzulssige elektromagnetische Strgren einzubringen 3.1.9 elektrom

18、agnetische Strung (EMS) Signale aus externen Quellen (z. B. Netzgerte, Sender) oder internen Quellen (z. B. benachbarte elektro-nische Komponenten, Energiequellen), die den Betrieb elektronischer Systeme unterbrechen oder verhindern 3.1.10 elektrostatische Entladung (ESD) pltzlicher bergang von Ladu

19、ng zwischen Krpern verschiedenen elektrostatischen Potentials, wodurch Spannungen oder Strme erzeugt werden knnen, die elektrische Komponenten zerstren oder beschdigen knnten 3.1.11 Blockprfzeichenfolge siehe: zyklische Redundanzprfung 3.1.12 HDLC (High-level Data Link Control) ISO-Standardprotokoll

20、 fr bitorientierte, in Rahmen unterteilte Datenbertragungen 3.1.13 IAS (Information Access Service) Komponente des IrLMP-Protokolls (Infrared Link Management Protocol) 3.1.14 lokales Netzwerk (LAN) Kommunikationsnetzwerk zur Verbindung einer Vielzahl intelligenter Gerte (z. B. Personalcomputer, Arbe

21、itsplatzrechner, Drucker und Datenspeichereinrichtungen), das Daten ber einen begrenzten Bereich, gewhnlich innerhalb einer abgegrenzten Einrichtung, bertragen kann DIN EN ISO 11073-30200/A1:2015-12 5 3.1.15 medizinischer Datenbus (MIB) nicht normgerechte Bezeichnung fr die Normenreihe ISO/IEEE 1107

22、3 3.1.16 Oktett Gruppe von acht zusammengehrenden Bits 3.1.17 Primrstation nach der Definition des IrLAP-Protokolls: die Station auf dem Datenbertragungsabschnitt, die Verantwortung fr die Organisation des Datenflusses und fr nicht behebbare Fehlerzustnde der Datenverbindung bernimmt. Sie gibt Befeh

23、le an die Sekundrstationen aus und erteilt die Erlaubnis zur bertragung 3.1.18 Protokolldateneinheit (PDU) Informationen, die als Einheit zwischen Partnerinstanzen bertragen werden und Steuerinformationen und optional Daten enthalten 3.1.19 Dienstqualitt (QoS) die vier vereinbarten Parameter fr eine

24、 Verbindung: Signalgeschwindigkeit, maximale Verarbeitungszeit, Datengre und Trennschwellenwert 3.1.20 Hochfrequenz (HF) (A) (allgemein) Frequenz aus dem Bereich des elektromagnetischen Spektrums, die zwischen der Tonfre-quenz und der Infrarotstrahlung liegt. (B) Frequenz, die sich zur Funkbertragun

25、g eignet 3.1.21 hochfrequente Beeinflussung (RFI) siehe: Funkstrung 3.1.22 Funkstrung Verminderung des Empfangs eines gewnschten Signals durch hochfrequente Strgren 3.1.23 RJ-45 (A) AT it was approved by CEN on 13 September 2015. CEN members are bound to comply with the CEN/CENELEC Internal Regulati

26、ons which stipulate the conditions for inclusion of this amendment into the relevant national standard without any alteration. Up-to-date lists and bibliographical references concerning such national standards may be obtained on application to the CEN-CENELEC Management Centre or to any CEN member.

27、This amendment exists in three official versions (English, French, German). A version in any other language made by translation under the responsibility of a CEN member into its own language and notified to the CEN-CENELEC Management Centre has the same status as the official versions. CEN members a

28、re the national standards bodies of Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Former Yugoslav Republic of Macedonia, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, R

29、omania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey and United Kingdom. EUROPEAN COMMITTEE FOR STANDARDIZATION COMIT EUROPEN DE NORMALISATION EUROPISCHES KOMITEE FR NORMUNG CEN-CENELEC Management Centre: Avenue Marnix 17, B-1000 Brussels 2015 CEN All rights of exploitation in any form and

30、 by any means reserved worldwide for CEN national Members. Ref. No. EN ISO 11073-30200:2005/A1:2015 E EN ISO 11073-30200:2005/A1:2015 (E) 2 European foreword The text of ISO 11073-30200:2004/Amd1:2015 has been prepared by Technical Committee ISO/TC 215 “Health informatics” of the International Organ

31、ization for Standardization (ISO) and has been taken over as EN ISO 11073-30200:2005/A1:2015 by Technical Committee CEN/TC 251 “Health informatics” the secretariat of which is held by NEN. This Amendment to the European Standard EN ISO 11073-30200:2005 shall be given the status of a national standar

32、d, either by publication of an identical text or by endorsement, at the latest by March 2016, and conflicting national standards shall be withdrawn at the latest by March 2016. Attention is drawn to the possibility that some of the elements of this document may be the subject of patent rights. CEN a

33、nd/or CENELEC shall not be held responsible for identifying any or all such patent rights. According to the CEN-CENELEC Internal Regulations, the national standards organizations of the following countries are bound to implement this European Standard: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Cz

34、ech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Former Yugoslav Republic of Macedonia, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey and the United Kingd

35、om. Endorsement notice The text of ISO 11073-30200:2004/Amd 1:2015 has been approved by CEN as EN ISO 11073-30200:2005/A1:2015 without any modification. DIN EN ISO 11073-30200/A1:2015-12 viii Copyright 2011 IEEE. All rights reserved. Contents 1. Overview 2 3.1 Definitions . 3 3.2 Acronyms and abbrev

36、iations . 5 4. Goals for this standard 5 4.1 Compliance with other standards . 5 6. Physical layer . 5 Annex A (normative) Phyiscal layer 6 Annex E (informative) Detailed rationale for pin assignments 8 Annex F (informative) IEEE Std 802.3-2008 10BASE-T/100BASE-TX 9 Annex O (informative) Analysis of

37、 compatibility between ISO/IEEE Std 11073-30200:2004 and 10BASE-T/100BASE-TX of IEEE Std 802.3-2008 10 Annex OP (informative) Bibliography . 36 Authorized licensed use limited to: IEEE Standards Staff and authorized IEEE Sponsor Ballot Participants. Downloaded on September 11,2013 at 20:54:21 UTC fr

38、om IEEE Xplore. Restrictions apply. EN ISO 11073-30200:2005/A1:2015 (E) DIN EN ISO 11073-30200/A1:2015-12 1 Copyright 2011 IEEE. All rights reserved. Health informaticsPoint-of-care medical device communication Part 30200: Transport profile Cable connected Amendment 1 IMPORTANT NOTICE: This standard

39、 is not intended to ensure safety, security, health, or environmental protection. Implementers of the standard are responsible for determining appropriate safety, security, environmental, and health practices or regulatory requirements. This IEEE document is made available for use subject to importa

40、nt notices and legal disclaimers. These notices and disclaimers appear in all publications containing this document and may be found under the heading “Important Notice” or “Important Notices and Disclaimers Concerning IEEE Documents.” They can also be obtained on request from IEEE or viewed at http

41、:/standards.ieee.org/IPR/disclaimers.html. NOTEThe editing instructions contained in this corrigendum define how to merge the material contained therein into the existing base standard and its amendments to form the comprehensive standard. The editing instructions are shown in bold italic. Four edit

42、ing instructions are used: change, delete, insert, and replace. Change is used to make corrections in existing text or tables. The editing instruction specifies the location of the change and describes what is being changed by using strikethrough (to remove old material) and underscore (to add new m

43、aterial). Delete removes existing material. Insert adds new material without disturbing the existing material. Insertions may require renumbering. If so, renumbering instructions are given in the editing instruction. Replace is used to make changes in figures or equations by removing the existing fi

44、gure or equation and replacing it with a new one. Editing instructions, change markings, and this NOTE will not be carried over into future editions because the changes will be incorporated into the base standard.11Notes in text, tables, and figures are given for information only and do not contain

45、requirements needed to implement the standard. Authorized licensed use limited to: IEEE Standards Staff and authorized IEEE Sponsor Ballot Participants. Downloaded on September 11,2013 at 20:54:21 UTC from IEEE Xplore. Restrictions apply. EN ISO 11073-30200:2005/A1:2015 (E) DIN EN ISO 11073-30200/A1

46、:2015-12 IEEE Std 11073-30200a-2011 Health informaticsPoint-of-care medical device communication Part 30200: Transport profileCable connectedAmendment 1 2 Copyright 2011 IEEE. All rights reserved. 1. Overview Change text as shown: This standard is divided into 11 clauses, as follows: Clause 1 provid

47、es an overview of this standard. Clause 2 lists references to other standards that are useful in applying this standard. Clause 3 provides definitions and abbreviations. Clause 4 provides goals for this standard. Clause 5 provides an overview of network topology and layering. Clause 6 provides a pro

48、file of the physical layer. Clause 7 provides a profile of the data link layer. Clause 8 provides a profile of the network layer. Clause 9 provides a profile of the transport layer. Clause 10 describes the optional time synchronization service. Clause 11 provides labeling and conformance requirement

49、s. This standard also contains 1516 annexes, as follows: Annex A describes the physical layer. Annex B provides information on the maximum cable length. Annex C provides examples of physical link media. Annex D provides example schematics for modular adapters. Annex E provides a detailed rationale for pin assignments. Annex F describes the use of IEEE 802.3 10BASE-T/100BASE-TX with this

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